Meny
 

Villkor

Standardvillkor/regler

Presentkortet kan användas på en av våra köpcentra i Sverige. Presentkortet kan endast användas i köpcentret där det köptes.

Översikt över centrum kan hittas här.

 

Presentkortet kan användas i betal terminaler i butiker där beloppet dras automatiskt.

Presentkortet kan användas i de flesta butikerna på köpcentrumen med ett permanent undantag av Systembolaget och Posten. Thon Property AB förbehåller sig rätten att inte alla butiker på ett köpcenter inte alltid kan acceptera presentkort som betalningsmedel.

 

Kortet har 12 månaders varaktighet från och med den dagen presentkortet köptes. Datum finns på baksidan av kortet eller på kvittot. Kort med utgått datum ersätts inte så var noga med att använda upp presentkortet inom giltighetstiden. Gällande datum är det datum som registreras på www.dittpresentkort.se vilket åsidosätter eventuella avvikelser vid manuellt framförda upplysningar. Minimibeloppet är 100kr och högsta beloppet är 5000kr. Presentkort kan inte laddas om/fyllas på.

 

Aktivering av saldot

 Saldot på kortet kan vara kontrolleras på alla ställen där det säljs presentkort på i köpcentrumen och i många av butikernas terminaler. Dessutom kan du kontrollera ditt saldo här, och på köpcentrumens webbplatser. Gällande saldo läst i terminal eller här åsidosätter manuellt framförda upplysningar. Kortet kan inte lösas in mot kontanter, helt eller delvis.

 

Priser

Standardpresentkort kostar SEK 10. Alla priser i webbutiken är inklusive moms.

 

Kortbetalning

Du kan välja att betala dina varor med giltigt betalkort (VISA, American Express eller Mastercard) genom att ange dina betalningsuppgifter när du gör en beställning. När du väljer kortbetalning reserveras aktuellt belopp direkt på ditt kort när du godkänner ditt köp.

 

Leverans

Om presentkortet skickas som sms eller Epost får mottagaren hälsningen som sms eller mejl med hämtningskod. Den hämtkoden används för att hämta ut det fysiska presentkortet hos någon av Thon Propertys kjöpcentrum i Sverige. 

 

Saknad eller felaktig leverans

Efter att ha mottagit presentkortet är det kundens ansvar att omedelbart kontrollera om leveransen är i enlighet med orderbekräftelsen och om det i övrigt finns fel eller defekter i leveransen. Meddelande om fel och försummelser för produkterna ska skickas skriftligen via e-post: post@dittpresentkort.se Detta ska göras inom rimlig tid efter att felet eller defekten upptäcktes.

  

Presentkortet kan endast användas i köpcentret där det köptes.

 

Från och med 30. november 2021 kommer du inte längre att kunna spendera ditt dittpresentkort.se - presentkort i mellan köpcentrumen anslutna till dittpresentkort.se. Från och med 30. november 2021 är ditt presentkort begränsat till köpcentret där det köptes.

 

Du kan begära att få ditt presentkort utbytt mot ett alternativ som är giltigt i ett annat dittpresentkort.se-shoppingcenter genom att ringa 08 525 007 74. Eventuella återstående medel på ditt nuvarande kort kommer att överföras till ett nytt presentkort giltigt i det valda köpcentret av de anslutna till dittpresentkort.se, utan ytterligare kostnad för dig. Ha ditt presentkort tillgängligt när du ringer.

 

För frågor, vänligen kontakta 08 525 007 74 eller besök köpcentrets kundtjänst.

 

Ändring av Villkor

Dittpresentkort.se kan från tid till annan komma att uppdatera dessa Villkor. Den version av dessa Villkor som gällde när din beställning gjordes kommer dock alltid tillämpas för dina och Avdelningens förpliktelser i förhållande till aktuell beställning.

Dessa Villkor uppdaterades den 2 desember 2021.

 

 

Här kan du läsa de fullständiga vilkoren för våra presentkort.